Aan alle online ondernemers in NL en BE
De Groei Booster! Steven, bedankt voor de fijne samenwerking! ~ Guney
Diensten
Jouw Shopify avontuur start hier 👇
Als officiële Shopify Partner ontwikkelen wij je nieuwe Shopify of Shopify Plus store.
Of migreren we je huidige webshop naar Shopify, vanaf elk willekeurig platform.
Of je nu direct aan consumenten verkoopt (D2C/B2C) of een groothandelkanaal (B2B) wilt opzetten, wij kunnen het allemaal voor je ontwikkelen op het Shopify platform.
Elke Shopify store kunnen we inrichten voor nationale en internationale verkoop (meertalig), voor alle valuta’s en elke betaalmethode en alles geheel GDPR proof voor 2025!
Shopify & Shopify Plus
De keuze van het beste Shopify plan stemmen we af op jouw wensen en eisen.
Apps & Integraties
Alle gewenste functionaliteiten en integraties met jullie eigen applicaties worden toegevoegd.
Branding & Content
We ontwikkelen de complete branding van je Shopify store, inclusief je logo.
Live Chat Service
Klanten krijgen 12 uur per dag en 5 dagen per week toegang tot onze Live Chat Service.
Shopify Migratie Service
Vanaf elk ecommerce platform, inclusief alle data en met onze Shopify Migratie Verhuisgarantie.
Optimalisatie Service
Gericht op het doorlopend verbeteren van het rendement van je Shopify store.
Marketing & Advertising
Volledig afgestemd op jouw shop en jouw markt voor optimale controle en maximaal rendement.
Maatwerk
Aanpassen van elk Shopify thema aan je brand of helemaal op maat ontwerpen en bouwen.
We werken voor alle branches en niches waarvan hier een kleine presentatie van Shopify en Shopify Plus webshops.
Over ons
"Shopify is met 4,6 miljoen webshops wereldwijd de marktleider in e-commerce platformen. En met 2,1 miljoen dagelijkse gebruikers gezamelijk goed voor ruim 300 miljard euro aan collectieve omzet.
Tijdens Black Friday - Cyber Monday van 2024 werd voor 9,3 miljard euro aan goederen verkocht via Shopify, een groei van 26% tov 2023."
Bron: Shopify (Q3 2024)
De Shopify App Store heeft op dit moment ruim 13.000 apps die de miljoenen webshops hun functionaliteiten geven waarmee ze hun klanten op maat kunnen bedienen.
Als ervaren Shopify Experts & Developers helpen we online ondernemers bij de ontwikkeling en groei van hun Shopify (Plus) webshop.
Ondanks de veelzijdigheid van Shopify begrijpen we heel goed dat je als online ondernemer continu wordt uitgedaagd om de omzet te verhogen, de kosten te verlagen en de winst te laten groeien.
Het oplossen van die uitdagingen geeft ons enorm veel voldoening. En om al die ontwikkelingen bij te kunnen blijven leren we dagelijks bij door alle online kennis te vergaren die relevant is voor Shopify ondernemers.
Ben je benieuwd hoe we jou kunnen helpen bij jouw online avontuur? Neem dan zeker contact op voor een kennismakingsgesprek!
Contact
Via de chat rechtsonderin zie je of we online zijn en anders kun je daar ook een mail sturen, dan nemen we zsm contact met je op.
Heb je ons dringend nodig, dan kun je ons online bellen.
Wil jij ontdekken hoe we je van waarde kunnen zijn bij jullie Shopify avontuur?
Boek hieronder dan je gratis kennismakingsafspraak. 👇
Boek je online afspraak
Snel en doeltreffend, terzake kundig en oprecht.
Mijn directe 'go-to' guy voor internet en webshop zaken!
Dank, Magén
© Ecom Piraten®
Privacybeleid
1. Inleiding
In deze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we van je verwerken als we een zakelijke relatie hebben, willen krijgen of hebben gehad met je. Ook vertellen we je waarom en hoe lang we jouw gegevens verwerken en wat jouw rechten zijn met betrekking tot elke verwerking. Daarnaast verstrekken we onder meer informatie over de partijen waarmee we samenwerken en over ons beveiligingsbeleid.
Wij vinden het belangrijk dat onze dienstverlening betrouwbaar en transparant is. Wij gaan dan ook discreet en zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens en we zorgen ervoor dat elke verwerking van jouw gegevens voldoet aan de toepasselijke wet- en regelgeving.
2. Verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens
De Verantwoordelijke is:
Ecom Piraten®
Calle Tabarca 12-14
03580 L’Alfàs del Pi
Spanje (Alicante)
info@ecom-piraten.nl
Ecom Piraten® is een handelsmerk van Piratas Ecom S.L.
3. Privacy Manager
Wij hebben een Privacy Manager aangesteld. Dat is niet een “functionaris voor gegevensbescherming”, zoals bedoeld in artikel 37 van de AVG. Wel is dit iemand die erop toeziet dat jouw gegevens worden verwerkt in overeenstemming met de wet. De werkzaamheden van de Privacy Manager bestaan onder meer uit toezicht houden en vragen en klachten afhandelen.
De contactgegevens van onze Privacy Manager zijn:
S. van den Elzen
info@ecom-piraten.nl
4. De persoonsgegevens die wij verwerken
Afhankelijk van jouw relatie met onze organisatie en het doel waarvoor we gegevens verwerken, noteren wij (steeds sommige van) de volgende gegevens:
Voor- en achternaam
Adresgegevens
Telefoonnummer
E-mailadres
Functiegegevens
Bankrekeningnummer
Gegevens over jouw activiteiten op onze website
5. Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Wij verwerken jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen
Het voeren van een financiële administratie
Het verwerken en uitvoeren van opdrachten
Het verzenden van nieuwsbrieven of mailings
De monitoring van websitebezoek
De verwerkingsgronden zijn die zoals bedoeld in artikel 6 van de AVG (toestemming, overeenkomst of gerechtvaardigd belang).
6. Geautomatiseerde besluitvorming
Wij nemen niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een van onze medewerkers) tussen zit.
7. Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
In het algemeen bewaren wij jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk voor de doeleinden waarvoor we jouw gegevens hebben verzameld. De bewaartermijn kan van geval tot geval anders zijn. Een voorbeeld is dat wij een aantal documenten voor een minimale termijn moeten bewaren voor belasting- of administratiedoeleinden. We zullen in die gevallen alleen die gegevens bewaren die noodzakelijk zijn om onze wettelijke verplichtingen na te komen. Na de wettelijke bewaartermijnen zullen wij jouw gegevens verwijderen of anonimiseren.
8. Delen van persoonsgegevens met derden
Wij delen jouw persoonsgegevens niet met derden, tenzij dit geschiedt in het kader van het uitvoeren van een overeenkomst met je en om te voldoen aan een eventuele wettelijke verplichting. Voor zover deze derden hebben te gelden als verwerker hebben wij met die derden een verwerkersovereenkomst gesloten waarin onder meer beveiliging, geheimhouding en jouw rechten worden geregeld. Wij blijven verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Het op bovenstaande wijze en gronden inschakelen van derden doen wij bij de volgende categorieën van verwerkingen het verwerken en uitvoeren van opdrachten.
De monitoring van websitebezoek
9. Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Wij gebruiken op onze website cookies. Dat is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van jouw computer, tablet of smartphone.
Wij gebruiken de volgende cookies:
Cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren.
Cookies die jouw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. Bij jouw bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan.
Cookies geplaatst door derden. Dit zijn bijvoorbeeld adverteerders en/of de sociale mediabedrijven.
Je kunt je afmelden voor cookies door jouw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van jouw browser verwijderen.
10. Jouw rechten (inzage, aanpassing, verwijdering etc.)
Hierna wordt uitgelegd wat jouw rechten zijn met betrekking tot de verwerking van jouw gegevens.
Recht op inzage
Je hebt het recht op inzage in jouw eigen gegevens. Daaronder valt ook de vraag wat de doeleinden zijn van de verwerking, aan welke partijen de gegevens worden verstrekt en wat de bewaartermijnen zijn.
Recht op rectificatie
Je kunt ons vragen jouw gegevens direct te laten rectificeren. Je hebt ook het recht om onvolledige gegevens volledig te maken door bijvoorbeeld een e-mail aan ons te sturen.
‘Recht om vergeten te worden’
Je hebt het ‘recht om vergeten te worden.’ Op verzoek zullen wij jouw gegevens zonder onredelijke vertraging verwijderen. We mogen echter niet altijd al jouw gegevens verwijderen. Soms is de verwerking bijvoorbeeld nog nodig voor het nakomen van wettelijke verplichtingen of het instellen, uitoefenen of onderbouwen van claims.
Recht op beperking van de verwerking
Je hebt in principe het recht om de verwerking van jouw gegevens te laten beperken, bijvoorbeeld als je meent dat jouw gegevens onjuist of onnodig zijn.
Mededeling van rectificatie, verwijdering of beperking
Tenzij het onmogelijk is of onevenredig veel inspanning kost, zullen wij de ontvangers van jouw gegevens op de hoogte stellen van elke rectificatie, verwijdering of beperking van de verwerking.
Recht op overdraagbaarheid van jouw gegevens
Je hebt het recht op overdraagbaarheid van gegevens. Dit houdt in dat je een verzoek kunt doen om jouw gegevens te ontvangen. Vervolgens kun je deze gegevens opslaan voor persoonlijk hergebruik. Je hebt dit recht alleen met betrekking tot gegevens die je zelf aan ons hebt verstrekt én als de verwerking berust op toestemming of een overeenkomst waarbij je partij bent.
Intrekken toestemming
Als de gegevensverwerking berust op toestemming, heb je het recht om die toestemming op elk moment in te trekken. Wel blijft de verwerking van jouw gegevens van de periode vóór het intrekken rechtmatig.
Recht van bezwaar
Je hebt in principe het recht om bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw gegevens. Na jouw bezwaar zullen wij in principe de verwerking van jouw gegevens stoppen.
Klacht bij Autoriteit Persoonsgegevens of naar de rechter.
Als je van mening bent dat de verwerking van jouw gegevens inbreuk maakt op de wet kun je contact opnemen met onze Privacy Manager, maar je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) of naar de rechter te stappen.
Beperkingen van jouw rechten
Soms kunnen wij jouw rechten beperken, bijvoorbeeld in het kader van het voorkomen, onderzoeken, opsporen en vervolgen van strafbare feiten, zoals fraude.
Ieder verzoek kun je richten tot onze Privacy Manager. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, sturen wij jou na ontvangst van je verzoek een aantal controlevragen die je dient te beantwoorden voordat we het verzoek in behandeling kunnen nemen. Dit ter bescherming van jouw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen vier weken, op jouw verzoek.
11. Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Wij nemen de bescherming van jouw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als je de indruk hebt dat jouw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze Privacy Manager.
12. Veranderingen
Wij kunnen deze verklaring wijzigen als ontwikkelingen daartoe aanleiding geven, bijvoorbeeld in geval van nieuwe verwerkingsvormen. De meest actuele privacyverklaring kun je vinden op onze website. We raden je aan deze privacy- en cookieverklaring regelmatig te raadplegen, zodat je van de wijzigingen op de hoogte blijft.
Algemene voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de opdrachten aan: Ecom Piraten, gevestigd aan de Calle Tabarca 12-14, 03580 L’Alfàs del Pi (Alicante, Spanje).
Ecom Piraten® is een handelsmerk van Piratas Ecom S.L.
Artikel 1. Definities
Opdrachtgever - de natuurlijke of rechtspersoon die aan Ecom Piraten een opdracht heeft verstrekt of voornemens is dit te doen en in dat verband eventueel een offerte bij Ecom Piraten heeft opgevraagd;
De Opdracht - de overeenkomst tussen Ecom Piraten en opdrachtgever uit hoofde waarvan Ecom Piraten werkzaamheden verricht voor Opdrachtgever;
Werken - door Ecom Piraten uit hoofde van de Opdracht opgestelde werken en/of verrichte werkzaamheden, waaronder doch niet uitsluitend begrepen het doen van onderzoek en analyse, opstellen van (marketing)plannen, grafisch- en webdesign, copywriting, storytelling, vervaardigen wijzigen en/of aanvullen van creatieve concepten, marketingcampagnes, online campagnes, social media campagnes, content creatie, etc.
Artikel 2. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op en maken deel uit van de Opdracht en elke overeenkomst, ieder aanbod, aanvaarding of enige (al dan niet toekomstige) rechtsverhouding tussen ons en Opdrachtgever.
2. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van Opdrachtgever, onder welke benaming dan ook, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 3. Offertes
1. Ieder aanbod, offerte en kostenopgave door ons geschiedt geheel vrijblijvend, tenzij in het aanbod, offerte of kostenopgave zelf uitdrukkelijk en ondubbelzinnig (schriftelijk) het tegendeel is bepaald.
2. Van de door ons gedane offertes maken deel uit- met name ook wat betreft het in het vorige lid bepaalde -:
ontwerpen, tekeningen, reclame- of marketingconcepten, merken, merknamen, bedrijfsnamen, productnamen, modellen, monsters, beschrijvingen, afbeeldingen en dergelijke, alsmede eventuele bijlagen en bescheiden die op onze offertes betrekking hebben. Dit alles blijft ons (intellectueel) eigendom, moet op ons verzoek aan ons worden teruggegeven en mag zonder onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming niet worden gekopieerd en/of aan derden worden afgegeven.
Artikel 4. Totstandkoming en beëindiging Opdracht
1. De Opdracht komt tot stand door ondertekening van onze offerte door Opdrachtgever of door de verzending van een opdrachtbevestiging door ons aan Opdrachtgever.
2. Eventuele aanvullende afspraken en/of toezeggingen gemaakt en/of gedaan door onze medewerkers, of namens ons gemaakt en/of gedaan door andere personen die als vertegenwoordiger optreden, binden ons alleen indien deze afspraken en/of toezeggingen door onze tot vertegenwoordiging bevoegde venno(o)t(en) schriftelijk is/zijn bevestigd.
3. Tenzij anders werd overeengekomen tussen de partijen, wordt een hosting dienst voor één jaar aangegaan en telkens voor dezelfde duurtijd stilzwijgend verlengd. Elke partij kan de hosting dienst eenzijdig en zonder motivering schriftelijke opzeggen door middel van een aangetekende brief, of via email waarbij de datum van bevestiging geldt als opzegdatum, tenminste twee maanden vóór het verstrijken van telkens één jaar. Vanaf het moment van de opzegging wordt een opzegtermijn van 1 maand in acht genomen met uitzondering van de maandcontracten. De eenzijdige opzegging door de klant geeft geen aanleiding tot enige teruggave of vergoeding op welke wijze ook van reeds uitgevoerde betalingen. Indien de hosting dienst wordt beëindigd, zijn de vorderingen van Opdrachtgever op de klant onmiddellijk opeisbaar en blijven de reeds gefactureerde bedragen voor verrichte prestaties verschuldigd, zonder enige verplichting tot ongedaanmaking.
Artikel 5. Prijzen en betaling
1. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen dienen betalingen te geschieden in Euro, zonder enige aftrek of korting, door overmaking op een door ons aangewezen bankrekening uiterlijk binnen 14 dagen na de
factuurdatum.
2. Alle bedragen in een aanbod, offerte, kostenopgave en opdrachtbevestiging van ons zijn exclusief BTW en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd en eventuele verzend-, transport-, portkosten en overige onkosten, tenzij anders is bepaald.
3. De kosten betrekking hebbende op ten behoeve van de uitvoering van de Opdracht door ons ingeschakelde derden, worden door ons doorberekend aan Opdrachtgever.
4. Wij hebben het recht onze werkzaamheden en de overige verplichtingen op te schorten, totdat algehele betaling van onze openstaande facturen gericht aan Opdrachtgever heeft plaatsgevonden, onverminderd de gehoudenheid van Opdrachtgever om aan haar verplichtingen te voldoen.
5. Indien Opdrachtgever tekortschiet in de nakoming van enige betalingsverplichting is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, derhalve zonder dat daartoe enige nadere sommatie of ingebrekestelling is vereist en is Opdrachtgever wettelijke handelsrente verschuldigd aan ons over het openstaande bedrag tot aan de dag der algehele voldoening. Daarnaast is Opdrachtgever buitengerechtelijke incassokosten verschuldigd, die forfaitair zijn vastgesteld op 15% van het verschuldigde bedrag met een minimum van € 750,00 (zevenhonderdvijftig euro).
6. Het bepaalde in dit artikel laat overige aan ons toekomende rechten op grond van (dreigende) tekortkoming in de nakoming door Opdrachtgever onverlet.
7. De tussen Opdrachtgever en ons overeengekomen prijzen zijn onder meer gebaseerd op de kosten van salarissen, sociale lasten, kantoorkosten, materialen, etc. Wij zijn gerechtigd in geval van wijziging van één of meer kostenposten, de prijzen aan deze wijziging(en) aan te passen. Voorts kan een tariefswijziging plaatsvinden bij wijziging van de inhoud van de Opdracht, bij verlenging van de Opdracht of bij wijziging in voor ons van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
8. Alle opdrachten zijn exclusief reis- en verblijfkosten en reistijd. Reiskosten bedragen € 0,19 cent per kilometer en reistijd wordt berekend vanaf ons adres in Tilburg tegen het bij ons dan geldende uurtarief.
9. Indien wij voornemens zijn de overeengekomen prijzen te wijzigingen zullen wij Opdrachtgever daarvan in kennis stellen. Indien Opdrachtgever niet instemt met een prijswijziging is Opdrachtgever slechts gerechtigd de Opdracht te beëindigen met ingang van de datum waarop de prijswijziging van kracht zal zijn.
10. Indien de Opdracht plaatsvindt op basis van nacalculatie of vooraf door ons geen prijs is afgegeven, betekent dit dat, alvorens wij aanvangen met de overeengekomen werkzaamheden, een globale inschatting zal worden gemaakt van de te verwachten kosten. Na afloop van de te verrichten werkzaamheden, zullen alle daadwerkelijk gemaakte kosten, die verband houden met de werkzaamheden, in rekening worden gebracht. Opdrachtgever is er zich van bewust dat de mogelijkheid bestaat dat de eerder vastgestelde inschatting lager kan zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten.
11. Wij kunnen onze vorderingen uit hoofde van alle transacties overdragen aan een kredietverzekeraar naar keuze.
Artikel 6. Afleverings- en leveringstermijnen
1. Is binnen de looptijd van de Opdracht voor de voltooiing van bepaalde Werken en/of werkzaamheden een
termijn overeengekomen, dan is dat nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn dient Opdrachtgever ons schriftelijk in gebreke te stellen, waarbij een redelijke termijn wordt gegeven voor het voltooien van de Werken en/of werkzaamheden. Ingeval - in afwijking van het bovenstaande – in de individuele Opdracht uitdrukkelijk een boete op overschrijding van de levertijd is overeengekomen, is deze niet verschuldigd indien de overschrijding van de levertijd het gevolg is van de in artikel 11 van deze algemene voorwaarden genoemde gevallen van overmacht.
2. Indien de levering in gedeelten geschiedt, hebben wij het recht iedere levering als een afzonderlijke transactie te beschouwen.
3. Indien de Opdracht (deels) bestaat uit het ontwerpen en/of hosten van een online-dienst, waaronder bijvoorbeeld een website en/of e-mailservices, garanderen wij niet dat de betreffende online-dienst altijd foutloos zal functioneren en/of bereikbaar zal zijn.
Artikel 7. Meerwerk
1. Er is sprake van meerwerk wanneer er door Opdrachtgever verzoeken worden gedaan voor werkzaamheden
die niet zijn opgenomen in de opdrachtbevestiging, of voor uitbreiding van werkzaamheden die tevens niet overeenkomen met de opdrachtbevestiging, waaronder tevens begrepen een verzoek van Opdrachtgever omtrent een vervroegde of latere aanlevertermijn.
2. Indien wij van mening zijn dat een verzoek van de Opdrachtgever meerwerk is, zullen wij daarvan melding doen aan Opdrachtgever alvorens tot uitvoering aan het verzoek te geven. Daarbij zal, voor zover redelijkerwijs mogelijk, opgave worden gedaan van de kosten en overige condities. Wij zijn echter nooit verplicht om meerwerk uit te voeren en kunnen verlangen dat daarvoor een afzonderlijke opdracht wordt verstrekt.
3. Indien wij op verzoek of met voorafgaande toestemming van Opdrachtgever werkzaamheden of andere prestaties hebben verricht, die buiten de inhoud of omvang van de Opdracht vallen, worden deze werkzaamheden prestatie door de Opdrachtgever aan ons vergoed volgens onze dan geldende tarieven en condities.
Artikel 8. Reclame door de Opdrachtgever
1. Opdrachtgever staat in voor de juistheid en de volledigheid van en is verantwoordelijk voor de gegevens die
hij ons verstrekt heeft.
2. Werken die door ons aan Opdrachtgever zijn aangeleverd worden geacht door Opdrachtgever te zijn
geaccepteerd indien:
a. Opdrachtgever niet binnen zeven dagen na aanlevering van de Werken ons schriftelijk in kennis
heeft gesteld van haar klacht(en) en de inhoud hiervan;
b. Opdrachtgever de Werken gebruikt en/of op enige andere wijze openbaar heeft gemaakt.
3. Ieder vorderingsrecht van Opdrachtgever jegens ons betrekking hebbend op gebreken in de door ons geleverde Werken, vervalt indien:
a. De gebreken niet binnen de termijn als bedoeld in artikel 8 lid 2 onder a en/of niet op de daarvoor aangegeven wijze aan ons ter kennis zijn gebracht;
b. Opdrachtgever ons geen/onvoldoende medewerking verleent ter zake een onderzoek naar de gegrondheid van de klachten;
c. Het gebruik van de Werken door Opdrachtgever wordt voortgezet;
Artikel 9. Aansprakelijkheid
1. Onze totale aansprakelijkheid wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Opdracht zal met
inachtneming van dit artikel beperkt blijven tot vergoeding van de direct geleden schade en dan tot maximum het totaal van de vergoedingen (exclusief BTW) daadwerkelijk betaald door Opdrachtgever aan ons op basis van de Opdracht met een maximum van € 25.000,00 (zegge: vijfentwintigduizend euro) per gebeurtenis, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis.
2. Onder direct geleden schade als bedoeld in artikel 9 lid 1 wordt uitsluitend verstaan:
a. de redelijke kosten die Opdrachtgever zou moeten maken om onze prestatie aan de Opdracht te laten beantwoorden. Deze schade wordt echter niet vergoed indien Opdrachtgever de Opdracht
heeft ontbonden;
b. de redelijke kosten, gemaakt ter vaststelling van de oorzaak en omvang van de schade;
c. de redelijke kosten gemaakt er voorkoming of beperking van schade, voor zover Opdrachtgever
aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van schade.
3. Wij zijn nooit aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder in ieder geval begrepen gevolgschade,
gederfde winst, gemiste besparingen, vernietiging of zoekraken van bestanden en/of gegevens, vertragingsschade, geleden verlies, schade veroorzaakt door het gebrekkig verschaffen van informatie en/of verlening van medewerking door Opdrachtgever, schade door bedrijfsstagnatie;
4. Onze totale aansprakelijkheid voor schade door dood of lichamelijk letsel zal in geen geval meer bedragen dan € 1.000.000,00 (zegge: één miljoen euro) per gebeurtenis, waarbij een reeks van samenhangende gebeurtenissen geldt als één gebeurtenis.
5. Buiten de gevallen genoemd in dit artikel rust op ons geen enkele aansprakelijkheid voor schadevergoeding, ongeacht op grond waarop een actie tot schadevergoeding zou worden gebaseerd, tenzij sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.
6. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding, is steeds dat Opdrachtgever binnen dertig dagen na het ontstaan van de betreffende schade ons daarvan schriftelijk op de hoogte stelt en daarbij die maatregelen treft waardoor de schade zo veel mogelijk wordt beperkt. Bij het niet of niet tijdig nakomen van deze verplichting vervalt enig recht op schadevergoeding.
Artikel 10. Rechten van Intellectuele eigendom
1. Alle uit de Opdracht voortvloeiende rechten (van intellectuele eigendom) waaronder in ieder geval doch niet
uitsluitend begrepen auteursrechten en modelrechten, behoren uitsluitend toe aan ons, tenzij anders schriftelijk is overeengekomen. Indien voor de verkrijging van een dergelijk recht een depot of registratie vereist is, dan zij wij uitsluitend daartoe bevoegd, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
2. Ook voorstellen, ideeën en de toelichting daarop die in een offerte en/of opdrachtbevestiging van ons zijn vermeld mogen niet zonder schriftelijke toestemming van ons door Opdrachtgever buiten het kader van de Opdracht worden gebruikt.
3. Elk gebruik van Werken in strijd met het bepaalde in dit artikel wordt beschouwd als een inbreuk op ons (intellectueel eigendoms)recht.
4. De door ons tot stand gebrachte reclameconcepten, merken, merknamen, bedrijfsnamen, productnamen, rapporten, adviezen, teksten, illustraties, prototypes, maquettes, mallen, ontwerpen, reclameconcepten, slagzinnen, advertising properties, films, audio- en videopresentaties, computerbestanden en alle andere ten behoeve van het tot stand te brengen werk bestemde materialen, blijven te allen tijde eigendom van ons, ongeacht of deze aan Opdrachtgever of een derde ter beschikking zijn gesteld. Wij garanderen niet dat Werken uniek en/of exclusief zijn.
5. Wij verlenen aan Opdrachtgever, onder de opschortende voorwaarde dat Opdrachtgever aan al haar uit de Opdracht voortvloeiende betalingsverplichtingen jegens ons heeft voldaan, een licentie tot het gebruik van de door ons voor Opdrachtgever vervaardigde Werken, voor zover dit het recht van openbaarmaking en verveelvoudiging betreft, zulks overeenkomstig het bij de Opdracht tussen partijen overeengekomen gebruik. Indien er bij het verstrekken van de Opdracht geen afspraken zijn gemaakt over het gebruik, dan blijft de licentieverlening beperkt totdat het gebruik van de Werken waarvan wij ten tijde van de opdrachtverstrekking redelijkerwijs hebben kunnen begrijpen dat dit door Opdrachtgever beoogd was. Indien hierover tussen Partijen een verschil van mening ontstaat, rust de bewijslast van het beoogd gebruik op Opdrachtgever.
6. Indien Opdrachtgever een ruimer gebruik van de Werken wenst te maken, dan oorspronkelijk was overeengekomen, dan zullen wij daarvoor toestemming verlenen. Wij zijn gerechtigd aan deze toestemming voorwaarden te verbinden, in het bijzonder de voorwaarde dat Opdrachtgever een aanvullende vergoeding voor het ruimere gebruik zal betalen.
7. Het is Opdrachtgever niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ons wijzigingen in de Werken aan te brengen en/of te laten aanbrengen.
Artikel 11. Overmacht
1. Onder overmacht dient te worden verstaan, elke omstandigheid buiten onze macht die van dien aard is dat
naleving van de Opdracht in redelijkheid niet van ons kan worden gevergd (niet toerekenbare tekortkomingen in de nakoming). Onder overmacht wordt mede verstaan: oorlog, onlusten en vijandelijkheden van welke aard ook, blokkade, boycot, natuurrampen, epidemieën, gebrek aan grondstoffen, verhindering en onderbreking van de transportmogelijkheden, storingen in ons bedrijf, in- en uitvoerbeperkingen of -verboden, belemmeringen veroorzaakt door maatregelen, wetten of besluiten van internationale, nationale en regionale (overheid-) instanties, overmacht van onze toeleveranciers, het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van onze toeleveranciers die door Opdrachtgever aan ons zijn voorgeschreven, gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden waarvan het gebruik door Opdrachtgever is voorgeschreven, elektriciteitsstoring, storing van internet, datanetwerk of telecommunicatiefaciliteiten. Indien wij door overmacht op ons rustende verplichtingen niet, niet behoorlijk of niet tijdig kunnen nakomen zijn wij gerechtigd de Opdracht of het nog niet uitgevoerde gedeelte als ontbonden te beschouwen, dan wel voor bepaalde of onbepaalde tijd op te schorten, zulks te onzer keuze. Ingeval van overmacht kan de Opdrachtgever ons niet tot schadevergoeding aanspreken.
Artikel 12. Verwerking persoonsgegevens
1. Indien en voor zover bij de uitvoering van een Opdracht door ons persoonsgegevens worden verwerkt,
gebeurt dit onder de verantwoordelijkheid van Opdrachtgever. Opdrachtgever staat er daarbij voor in dat de inhoud, gebruik en/of de verwerking van de persoonsgegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. Opdrachtgever vrijwaart ons tegen elke rechtsvordering van een derde, uit welke hoofde dan ook, verband houdende met het bij de uitvoering van de Opdracht verwerken van persoonsgegevens.
2. Onverminderd het bepaalde in artikel 12 lid 1 van deze algemene voorwaarden zal Opdrachtgever ons voorts op eerste verzoek schriftelijk informeren over de wijze waarop Opdrachtgever uitvoering geeft aan zijn verplichtingen op grond van de geldende wetgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens.
Artikel 13. Overige bepalingen
1. Op de Opdracht is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen voortvloeiende uit de Opdracht worden beslecht door de bevoegde rechter te Spanje.
3. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden niet rechtsgeldig of niet afdwingbaar blijkt te zijn,
zal die ongeldigheid of onafdwingbaarheid geen invloed hebben op de rechtsgeldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden. Ingeval een bepaling niet rechtsgeldig of niet afdwingbaar is, zullen wij trachten in redelijkheid een vervangende bepaling die wel geldig en afdwingbaar is op te stellen, die zoveel mogelijk dezelfde (economische) strekking, inhoud en doel zijn zoals de bepaling die zij vervangt.
4. Iedere afwijking van deze algemene voorwaarden dient schriftelijk te worden overeengekomen en schept voor de toekomstige opdrachten geen precedent.
5. Wij behouden ons het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Wijzigingen zullen eerst van toepassing zijn nadat Opdrachtgever daarvan in kennis is gesteld.
Verwerken Persoonsgegevens
Indien wij bij de uitvoering van een Opdracht ten behoeve van de Opdrachtgever persoonsgegevens verwerken, zijn naast onze Algemene Voorwaarden en ter voldoening aan het bepaalde in artikel 28 lid 3 AVG, de onderstaande voorwaarden van toepassing. Wij zijn in dat geval verwerker en de Opdrachtgever is verwerkingsverantwoordelijke. In deze voorwaarden wordt waar mogelijk gebruik gemaakt van dezelfde benamingen als die in de AVG en onze Algemene Voorwaarden en hebben in dat geval ook dezelfde betekenis.
1. Verwerken persoonsgegevens
1.1. Wij verwerken persoonsgegevens uitsluitend in opdracht van Opdrachtgever en uitsluitend in het kader van het uitvoeren van de Opdracht plus de doeleinden die daarmee redelijkerwijs
samenhangen of die met nadere instemming worden bepaald.
1.2. Wij volgen schriftelijke instructies van Opdrachtgever ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens op en zullen de persoonsgegevens niet op een andere manier verwerken, tenzij Opdrachtgever ons daar van tevoren toestemming of opdracht voor geeft.
1.3. Opdrachtgever garandeert zich aan de geldende wet- en regelgeving te houden ten aanzien van de verwerking van persoonsgegevens, waaronder tevens begrepen de aan ons opgedragen schriftelijke instructies.
1.4. Opdrachtgever draagt er zorg voor en garandeert dat de betrokkenen hun rechten kunnen uitoefenen overeenkomstig de geldende wet- en regelgeving.
1.5. Wij verlenen, voor zover mogelijk, Opdrachtgever de medewerking om, indien van toepassing binnen de wettelijk gestelde termijnen, te voldoen aan de verplichtingen op grond van de geldende wet- en regelgeving, waaronder de rechten van betrokkenen, zoals, maar niet beperkt tot, een verzoek om inzage, verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van persoonsgegevens en het uitvoeren van een gehonoreerd aangetekend verzet alsook bij de op Opdrachtgever rustende verplichtingen als bedoeld in de artikelen 32 tot en met 36 AVG. Wij behouden ons het recht voor de kosten gemoeid met deze inspanningen in rekening te brengen bij de Opdrachtgever.
1.6. Opdrachtgever verleent ons hierbij toestemming om een sub-verwerker in te schakelen bij het verwerken van persoonsgegevens. Wij zullen Opdrachtgever informeren over de ingezette sub-verwerkers. Indien Opdrachtgever zich op redelijke gronden niet kan verenigen met de voorgenomen wijziging of toevoeging van een bepaalde sub-verwerker is het Opdrachtgever toegestaan bezwaar te maken. Het is ons toegestaan om binnen een termijn van 4 weken een alternatief te bieden. Indien wij geen alternatief bieden, is het Opdrachtgever toegestaan om de Opdracht op te zeggen, zonder dat wij tegenover Opdrachtgever gehouden zijn tot schadevergoeding als gevolg van het opzeggen van de Opdracht.
1.7. Wanneer wij een sub-verwerker inschakelen, dragen wij er voor zorg dat de sub-verwerker zich in ieder geval verplicht tot het nemen van passende technische en organisatorische maatregelen ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens en zich verplicht tot geheimhouding.
1.8. Wij zullen geen persoonsgegevens aan anderen, met uitzondering van sub-verwerkers, dan Opdrachtgever verstrekken, tenzij op schriftelijk verzoek van Opdrachtgever, of met diens schriftelijke toestemming of wanneer dit noodzakelijk is om te voldoen aan de Opdracht en/of een wettelijke verplichting.
1.9. Op eerste verzoek daartoe van de Opdrachtgever en in ieder geval na afloop van de Opdracht zullen alle persoonsgegevens die wij onder ons hebben op verzoek van Opdrachtgever worden geretourneerd c.q. verstrekt aan Opdrachtgever of een door Opdrachtgever aan te wijzen derde, dan wel worden gewist een en ander naar keuze van de Opdrachtgever.
2. Geheimhouding
2.1. Wij houden de persoonsgegevens die zijn verwerkt in het kader van de uitvoering van de Opdracht geheim en zullen alle nodige maatregelen treffen om de geheimhouding van de persoonsgegevens te verzekeren. Wij zullen de verplichting tot geheimhouding tevens opleggen aan ons personeel en alle door ons ingeschakelde personen en sub-verwerkers.
2.2. De in dit artikel bedoelde geheimhoudingsplicht geldt niet indien persoonsgegevens worden verstrekt aan een sub -verwerker, indien Opdrachtgever uitdrukkelijk schriftelijk toestemming heeft gegeven om persoonsgegevens aan een derde te verstrekken, of een wettelijke verplichting bestaat om de persoonsgegevens aan een derde te verstrekken dan wel het gegevens betreft die geen geheim of vertrouwelijk karakter hebben, reeds van algemene bekendheid zijn, dan wel geheimhouding niet mogelijk is op grond van een wettelijke verplichting.
3. Datalekken
3.1. Als wij een mogelijk datalek ontdekken zullen wij Opdrachtgever hierover zonder onredelijke vertraging informeren en omvat dit voorzover deze informatie voorhanden is:
3.1.1. een omschrijving van het mogelijke datalek, inclusief een mogelijke oorzaak en de waarschijnlijke gevolgen;
3.1.2. of en ja welke categorieën van persoonsgegevens betrokken zijn bij het mogelijke datalek, inclusief (indien voorhanden en bij benadering) een opgave van het aantal betrokkenen;
3.1.3. wat het (bekende of te verwachten) gevolg is van het mogelijke datalek alsmede de (voorgestelde) oplossing;
3.1.4. wat de voorgestelde en/of reeds genomen maatregelen zijn;
3.1.5. contactgegevens van de ons voor de opvolging van de melding.
3.2. Wij zullen Opdrachtgever op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen rondom het datalek, ook zullen wij de getroffen maatregelen om het datalek te beperken en te beëindigen en een soortgelijk incident in de toekomst te kunnen voorkomen, overleggen aan Opdrachtgever.
3.3. Wij melden het datalek niet op eigen initiatief bij de Autoriteit Persoonsgegeven en/of de betrokkene(n). Deze verantwoordelijkheid ligt bij Opdrachtgever.
4. Beveiliging Persoonsgegevens
4.1. Wij dragen er zorg voor dat de Persoonsgegevens voldoende worden beveiligd en zullen passende technische en organisatorische maatregelen nemen om verlies en onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens te voorkomen.
4.2. Het is Opdrachtgever, na overleg met ons, toegestaan een audit, te (laten) uitvoeren om te bepalen of het verwerken van Persoonsgegevens aan de geldende wet- en regelgeving en het bepaalde in deze voorwaarden voldoet. De kosten gemoeid met deze inspanningen van ons komen voor rekening van Opdrachtgever, waarbij de door ons bestede tijd bij Opdrachtgever in rekening wordt gebracht tegen het dan bij ons geldende uurtarief.
4.3. Wij zullen geen persoonsgegevens verwerken buiten de Europese Unie, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming daarvoor van de Opdrachtgever.
5. Aansprakelijkheid
5.1. Opdrachtgever is, zo nodig in afwijking van hetgeen bepaald in de Opdracht en/of onze Algemene Voorwaarden, aansprakelijk voor alle schade die wij lijden door het niet nakomen van de geldende wet- en regelgeving en de bepalingen uit deze voorwaarden.
5.2. Opdrachtgever is aansprakelijk en vrijwaart ons voor een aan ons opgelegde boete en/of dwangsom door de Toezichthouder als het opleggen van deze boete en/of dwangsom is toe te rekenen aan Opdrachtgever, bijvoorbeeld indien sprake is van onrechtmatig of nalatig handelen van Opdrachtgever.
5.3. Opdrachtgever vrijwaart ons voor alle aanspraken van derden, waaronder doch niet uitsluitend begrepen betrokkene(n), sub-verwerkers of andere personen en organisaties waar Opdrachtgever de samenwerking mee is aangegaan of waarvan wij persoonsgegevens verwerken, als de aanspraak is toe te rekenen aan Opdrachtgever, bijvoorbeeld indien sprake is van onrechtmatig of nalatig handelen van Opdrachtgever.
5.4. Indien wij, op welke grondslag dan ook, aansprakelijk zijn voor de schade en kosten die de Opdrachtgever lijdt of heeft geleden in verband met de uitvoering van deze voorwaarden, waaronder tevens begrepen door toedoen van ons aan de Opdrachtgever opgelegde boetes en/of dwangsommen, is hierop het bepaalde over beperking van aansprakelijkheid en schadevergoeding in de Opdracht en onze Algemene Voorwaarden mutatis mutandis van toepassing. Met dien verstande dat de hoogte van de door ons te betalen (schade)vergoeding, op welke grondslag dan ook, nooit hoger zal zijn dan maximaal het totaal van de vergoedingen (exclusief BTW) daadwerkelijk betaald door Opdrachtgever aan ons op basis van de Opdracht met een maximum van € 25.000,00 (zegge: vijfentwintigduizend euro).
5.5. Wij sluiten aansprakelijk voor indirecte schade waaronder in ieder geval doch niet uitsluitend begrepen gevolgschade, bedrijfsschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van derden en reputatieschade uit.
6. Toepasselijkheid
6.1. De bepalingen in deze voorwaarden die naar hun aard of strekking bedoeld zijn om ook na het einde van de Opdracht hun werking te behouden, zijn en blijven van kracht ook na beëindiging van de Opdracht, zulks voor zover vereist met toestemming van de Opdrachtgever.
6.2. Enige bepaling uit deze voorwaarden niet rechtsgeldig of niet afdwingbaar blijkt te zijn, zal die
ongeldigheid of onafdwingbaarheid geen invloed hebben op de rechtsgeldigheid en afdwingbaarheid van de overige bepalingen van deze voorwaarden, de Opdracht en/of de Algemene Voorwaarden.
6.3. Bij tegenstrijdigheid tussen de bepalingen in deze voorwaarden en de Opdracht en/of onze Algemene Voorwaarden prevaleren de bepalingen in deze voorwaarden.